mandag den 22. juli 2013

Ankomst til Hawaii

Vi brugte hele dagen på rejsen fra det amerikanske fastland til Maui.

Vi tog af sted fra vores hotel i Seattle kl. 7 om morgenen og var på vores hotel på Maui ca. 12 timer senere, så det blev en lang rejsedag. Turen gik fint bortset fra mindre genvordigheder med bagagen. Vi pakker så meget som muligt i de to store rygsække, så Nikolaj og Jonas’ tasker ikke er så tunge. Men det betød desværre overvægt i begge rygsække, da vi tjekkede ind i Seattle. Vi optog en stor del af terminalens gangareal, da vi pakkede om, indtil vores to rygsække vejede præcist 50,0 pund hver.

Den første flyvning gik til San Fransisco og efter et par timers ventetid der, fløj vi videre til Maui. Det havde været federe at flyve direkte fra Seattle til Maui, men af uransagelige årsager er det dobbelt så dyrt som at flyve via San Francisco. Kasper synes endda, at det var et plus, at vi skulle med to flyvemaskiner.

Vi havde lejet bil på forhånd hos Dollar, så transporten fra lufthavnen var nemt arrangeret. Vi hentede bilen og den venlige dame i skranken forsøgte at overbevise os om de fantastiske tilbud de havde på at opgradere vores mid-size Suzuki SUV til noget større. Det afslog vi, hvorefter hun fandt ud af, at der sandelig ikke var flere af Suzukierne tilbage, men at hun i stedet opgraderede os til en stor Jeep. Så nu er vi fornemt kørende. Og 4-hjulstræk og kraftig motor skulle der vise sig at blive brug for senere.

Vi spiste aftensmad på vejen og ankom først til hotel Outrigger Eldorado efter solen var gået ned. Hotellet havde vi booket for længe siden. Det ligger få hundrede meter fra ”Black Rock” ved Ka’anapali Beach, som er kendt som den bedste (og mest turistede) strand på Maui, hvor netop Black Rock – en lavastensklippe – skulle være godt at snorkle ved. Hotellet ligger ikke lige ud til stranden, men koster til gengæld også kun en fjerdedel af en overnatning på Sheraton, der ligger lige ud til Black Rock. Og er man for doven til at gå de fem minutter til stranden fra sit værelse, så ringer man bare efter en shuttle-car.

Hotelværelset viste sig at være fantastisk. En stor to værelses-lejlighed med stort køkken, kæmpe badeværelse, store fladskærme og en dejlig terrasse – og velfungerende internet, så deres spil kunne opdateres. Børnene var helt fængslet af amerikaner-køleskabet og lavede en hel del ”drinks” (isterninger med koldt vand) imens de digtede en ”luksus-sang” om hotellet.