onsdag den 7. august 2013

Hjemrejse

Vi hyggede os i området omkring vores hotel. Besøgte de lokale legepladser og spiste en sen frokost inden afgangen til lufthavnen og turen hjem.

Vi skulle først flyve ved 17-tiden, så vi havde god tid på denne sidste dag i San Francisco. Vi fik pakket vores ting – der fylder en rygsæk mere, end da vi tog af sted – og fik vores bagage opmagasineret på hotellet. Derefter gik vi på opdagelse i kvarteret omkring vores hotel. Det havde vi slet ikke nået hidtil. Her fandt vi to legepladser og brugte hele formiddagen på at få rørt os inden den lange flyvetur. Vores lille sight seeing gik gennem ”Little Saigon” med masser af vietnamesiske restauranter og specialforretninger. Vi sluttede ved en store plads; Civic Center Plaza, der omkranses af flotte bygninger, der huser rådhus og museer.

På vej retur til hotellet spiste vi en sen frokost og tog med en shuttle bus til lufthavnen. Her lykkedes det os – ganske uvant – at komme i meget god tid. 2½ time før flyafgang. Det betød, at der ikke var nogen kø ved check-in, så vi havde masser af tid bagefter. Vi skulle endda med en flyafgang fra en af de få VIP-gates, der ligger lige efter check-in med egen hurtigt security check. Det opdagede vi dog først, da vi havde sat os til rette i det tog, der kørte passagerer rundt til alle de andre gates. Nikolaj, Jonas og Kasper satte sig til rette i forreste vogn og nød den uventede (og unødvendige) rundttur med det lille tog.

Vi spenderede de sidste kontanter i lufthavnens tax-free afdeling og begav os ud til flyet. Mærkeligt at vænne sig til igen, at alle omkring os taler dansk.

Flyveturen gik fint, om end det ikke er nemt at få en hel nats søvn på en flyver. Kasper – som jo er den, der har mest brug for søvn – var heldigvis også den, der sov bedst.

I Kastrup lufthavn brugte vi desværre to timer før vores bagage dukkede op på bagagebåndet. Da vi endelig kom ud, blev vi mødt af farmor og Morten og – næsten lige så vigtigt – af Bjørnen Bjørn, som de havde hentet hjemme hos os og medbragt til Kasper.

Vi holdt ud uden søvn hele eftermiddagen og fik besøg om aftenen af Mikkel, Janine og Mila. Det var herligt at se den nye niece/kusine selv om Kasper blev så genert, at han dårligt turde se på hende.

Alle var godt trætte, da vi gik i seng om aftenen. Det udmøntede sig desværre ikke i en god nattesøvn. Kasper vågnede morgenfrisk  kl. 3 og Nikolaj og Jonas henholdsvis en og to timer senere.