fredag den 2. august 2013

Farvel til Hawaii

I dag begav vi os videre til rejsens sidste destination; San Francisco. Men det betød også et farvel til det skønne Hawaii.

Det har været to fantastiske uger på Hawaii. Det er altså et herligt sted med skønt klima, smukke strande, fantastisk snorkling og spektakulær natur. Her er noget for enhver smag. Desværre ikke til enhver pris. Det er generelt dyrt her, så ud over, at der er langt hertil fra Danmark, er det heller ikke et billigt feriested.

For at tage ordentlig afsked startede Mette og Jakob tidligt med en morgen-snorkeltur i ”vores” Kahaluu Bay. Det var næsten vores private strand. Da vi kom derned lidt over syv om morgenen, var der kun én anden person på stranden. Det kunne også mærkes i vandet, hvor der var flere fisk end vi har oplevet tidligere (eller også er det på grund af tidspunktet på døgnet). Den muræne vi havde set tidligere var fx nu næsten helt ude af sin hule. På vores tur ud i yderkanten af bugten mødte vi en kæmpe tunfisk på omkring en meter. Det har vi ikke før set på lavt vand. Vi fik også sagt farvel til et par skildpadder, der dog ikke tog synderlig notits af, at vi tog afsked med dem.

Tilbage i lejligheden lavede vi morgenmad – ønskedrømmen om at børnene forberedte morgenmad mens vi badede gik ikke i opfyldelse – og nød vores sidste Hawaii-måltid på terrassen. Herefter stod den på pakning og afgang til lufthavnen, hvor vi afleverede bilen og tjekkede ind til flyet til San Francisco. Vi lovede hinanden, at vi ikke skulle sove på flyveren, så vi kunne finde ud af at komme tidligt i seng om aftenen (vi flytter tre timer frem). Det gik ikke. Alle tog en lur i flyet, så vi var friske og veludhvilede, da vi fem timer senere landede i San Francisco. Efter en taxatur til hotellet og indtjekning var kl. blevet hen ad 23. Og vi havde endnu ikke spist. Så vi droppede ind på restauranten ved siden af hotellet til en meget sen aftensmad.

Hjemme på hotellet igen hentede vi alle de pakker, som Jakob havde bestilt med ting, der skulle med hjem. Det meste bestilt på Amazon, som havde sendt det adskillige pakker, så det var muligt at bygge et helt tårn af de mange kasser. Kasper synes, at det var helt fantastisk, at hotellet havde så mange gaver til os. Det er godt, at en af pakkerne indeholder en rygsæk, så vi kan have resten med hjem.